wtorek, 23 kwietnia 2013

Rosyjski szampon na brzozowym propolisie - Receptury Babuszki Agafii - recenzja

Witajcie, 
dzisiaj słów kilka o rosyjskim szamponie na brzozowym propolisie od Babuszki Agafii.


Ta seria składa się z 4 szamponów i balsamów:
nr 1 na łopianowym propolisie
nr 2 na brzozowym propolisie
nr 3 na cedrowym propolisie
nr 4 na kwiatowym propolisie


Propolis to lepka, żywiczna substancja o barwie brunatnej, zielonkawej. Słowo propolis w języku Greckim oznacza "przedmurze miasta". Propolis jest używany przez pszczoły do pokrywania nim wszelkich elementów wewnętrznych ula, uszczelniania gniazda. Czynią tak, aby zabezpieczyć rodzinę pszczelą przed bakteriami, zakażeniami, pleśniami i innymi mikroorganizmami. Pszczoły wykorzystują tu właściwości silnie bakteriobójcze i bakteriostatyczne propolisu. 
W propolisie wykryto kilkaset różnorodnych związków chemicznych: flawonoidy, kwasy aromatyczne, estry, alkohole, aldehydy, kumaryny, terpeny, sterole, kwasy tłuszczowe, mikroelementy.
Lecznicze działanie propolisu jest efektem synergistycznym zawartych w nim związków chemicznych. Propolis ma zdolność niszczenia, blokowania bakterii, grzybów chorobotwórczych, wirusów i pierwotniaków. Właściwości farmakologiczne propolisu umożliwiają miejscowe znieczulenie, regulację ciśnienia, wzmocnienie wydzielania żółci, odtruwanie wątroby, leczenie wrzodów, ran. (źródło)



Kiedy zaczęłam stosować ten szampon regularnie (wcześniej stosowała go jedynie sporadycznie) moja skóra głowy była właśnie jedną wielką raną. Byłam po eksperymentach mycia włosów mydłem, później testowałam maski/odżywki z masłem shea, w tamtym czasie postawiłam również na szampony z SLeS. To wszystko skończyło się wielkim kryzysem - matowe i rozczochrane włosy, a przede wszystkim - tłuste już 2-3 godziny po myciu.
stan włosów 2-3 godziny po myciu



Ten stan utrzymywał się długo. Bardzo pożałowałam tych swoich włosowych eksperymentów. 
Wtedy postanowiłam uzbroić się w cierpliwość i postawić na szampon na brzozowym propolisie. Po 2 tygodniach regularnego stosowania moje włosy wróciły do normy, a nawet więcej - ze spokojem mogłam je myć co drugi dzień. Dla mnie jest to bardzo duży postęp, bo moje codzienne mycie głowy już zaczynało mnie denerwować.
To trio spisało się rewelacyjnie. Wiem, że ta odżywka wzmacniająca z Artiste ma raczej słabe opinie, ale u mnie w połączeniu z olejem malinowym spisała się doskonale. Delikatnie nawilżała moje cienkie włosy, ale ich nie obciążała. 

Skład:
Aqua with infusions of: Pinus Palustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract,  Betula Alba Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Oil, Saponaria Officinalis Root Extract, Betula Alba Flower Pollen Extract, Mel, Urtica Dioica Extract, Panax Ginseng Oil, Calluna Vulgaris Oil, Betula Alba Flower Tar, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Glycol Distearate, Lauryl Glucoside, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid,  Hydrolyzed Wheat Proteins, Hydrolyzed Avena Sativa Proteins, Atragene Sibirica Extract, Panthenol, Citric Acid

Składniki aktywne i ich działanie:
Żywica sosny długoigielnej (Pinus Palustris Wood Tar) - silny antyoksydant, działa przeciwzapalnie, odżywia.

Wosk pszczeli (Beeswax) – nabłyszcza, chroni i odżywia.

Pyłek kwiatowy (Pollen Extract) – zawiera praktycznie wszystkie życiowo ważne składniki, witaminy, minerały, aminokwasy, zawiera niezbędne dla zdrowia włosów i skóry składniki.

Wyciąg z kory brzozowej (Betula Alba Extract) -  wzmacnia cebulki włosowe, nadaje włosom blask, zapobiega wypadaniu.

Brzozowy propolis (Rosmarinus Officinalis Leaf Oil) – przywraca włosom witalność, poprawia ich strukturę.

Mydlnica lekarska (Saponaria Officinalis Root Extract) - zawiera pieniące się i łatwo rozpuszczalne w wodzie saponiny o działaniu przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, i przeciwgrzybicznym. Okłady i przemywania z naparów z korzenia mydlnicy lekarskiej są pomocne w leczeniu chorób skóry, takich jak trądzik, egzemy, owrzodzenia, opryszczka, a także przy łojotokowym zapaleniu skóry głowy,  łupieżu i  wypadaniu włosów.

Pyłek z kwiatów brzozowych (Betula Alba Flower Pollen Extract) – regeneruje, odżywia.

Miód lipowy (Mel) – odżywia, wzmacnia, wygładza, przywraca połysk.

Organiczny ekstrakt z liści pokrzywy (Urtica Dioica Extract) – pokrzywa znana jest ze swojego dobroczynnego działania na włosy. Przy wypadaniu włosów polecana jest do nacieranie skóry głowy. Wzmacnia cebulki włosowe i pobudza je do wzrostu.

Żeń-szeń (Panax Ginseng Oil) – zapobiega łysieniu i wypadaniu włosów, posiada działanie regenerujące

Olej wrzosowy (Calluna Vulgaris Oil) –. działa przeciwzapalnie i ściągająco, ujędrnia, nawilża i poprawia wygląd skóry.

Smółka z brzozowych kotków (Betula Alba Flower Tar) – poprawia ukrwienie skóry głowy co skutkuje dotlenieniem i odżywieniem cebulek włosowych. 

 Moje włosy i skóra głowy bardzo polubiły ten skład, MLeS idealnie oczyszczał.


Barwa - perłowa jasna zieleń
Zapach - cudowny! uwielbiam ten zapach, świeży, ziołowy - chciałabym mieć takie perfumy
Opakowanie - duże, czarne opakowanie - 600ml
Cena - ok. 20zł

Podsumowując, jest to bardzo dobry szampon. Delikatny, ale i skuteczny. Stosując go nie miałam problemów ze swędzeniem skóry głowy. Włosy były bardzo ładnie odbite od skalpu, dłużej były świeże. I tak, jak na początku myślałam - rany kiedy ja go zużyje - to gdy ten czas nadszedł, to naprawdę za nim tęskniłam. Delektowałam się jego zapachem. Jego używanie było dla mnie naprawdę wielką przyjemnością, a cudowne działanie sprawiło, że postanowiłam przetestować także inne wersje.


Miałyście to cudo? Jakie są Wasze doświadczenia?
całuję 
kosodrzewina79 

PS Szampon nakładałam na skalp i włosy od 3 do 5 minut, chciałam, aby zioła miały szansę zadziałać.  

34 komentarze:

  1. Z szamponem nie miałam styczności (a szkoda!), mimo tego odżywka z tej serii świetnie się u mnie przyjęła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecnie kończę balsam na brzozowym propolisie

      Usuń
  2. Też go nie miałam, ale chcę. Jaki efekt!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. po Twojej recenzji ciężko będzie mi się zdecydować między szamponem Natura Siberica a tym... Pomyślę jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NS jeszcze nie stosowałam, dlatego nic nie podpowiem :)

      Usuń
  4. Być może kupię któryś z tych szamponów, ale faktycznie ta seria jakby nie miała dna, a ja się szybko nudzę zapachami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam z zapachami problem, ale ten jest na tyle delikatny, że mnie oczarował

      Usuń
  5. Nie miałam tego szamponu, ale zgodzę się z tym ze jeśli szampon ma zadziałać w konkretnym kierunku musi pozostać na skórze głowy kilka minut.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam szamponu,ale sluszalam same dobre opinie o kosmetykach z tej serii.

    zapraszam na rozdanie u mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusi mnie ten szampon, ale najpierw muszę zużyć wielką butlę tigi (co idzie mi dobrze ;) ).

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie używałam tego szamponu, ale w przyszłości na pewno się to zmieni.
    Nie słyszałam o tej odzywce zielonej, zaciekawiłaś mnie nią. Koniecznie przejrzę jej skład.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne włosy i piękne loki, ja się łaszę na produkty Babci Agafii ale w Szczecinie nie wiem gdzie szukac

    OdpowiedzUsuń
  10. Mialam tylko balsam i bylam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aj zrobiłam ostatnio spore zamówienie na rosyjskie maski i odżywki do włosów i uznałam, że szampony sobie odpuszczę... a szkoda :( zapewne innym razem, jak znowu nadejdzie czas zamawiania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też początkowo odpuściłam sobie szampony, ale ostatecznie to one najbardziej podbiły moje serce :)

      Usuń
    2. dziewczyny, a gdzie zamawiacie szampony lub odźywki Babuszki Agafii. będę wdzięczna ogromnie. od 4 lat walczę z ŁZS...
      pozdrawiam serdecznie
      entrieri@o2.pl

      Usuń
  12. chciałabym ten szampon :( może kiedyś go kupię/dostanę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Widać wielką poprawę!
    Nie miałam szamponów z tej serii, ale myślę, ze kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zabieram się do zrobienia zamówienia na stronach, które mi podałaś, ale jak an złość wchodzę do różnych drogerii i wydaję za dużo. Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu już coś zamówię :) A ten szampon akurat jest już 'w koszyku':)

    OdpowiedzUsuń
  15. A u mnie zielona Artiste jest rewelacyjna! bije isane z babassu na głowe;D Moje włosy ją uwielbiają;))
    Gratuluję ogromnej poprawy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszczę posiadania tych rosyjskich cudeniek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam odżywkę na brzozowym propolisie. Jest doskonała. uwielbiam ją. Polecam szampony Bajkal Herbals są delikatne i skuteczne, nie podrażniają skalpu

    OdpowiedzUsuń
  18. kupiłam :) I ciekawa jestem jak zadziała u mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. osobiście polecam sklep, który bardzo lubię, zwłaszcza, że do końca lipca mają tam ciekawe rabaty

      http://ukrytewslowach.pl/-wlosy/567-tradycyjny-syberyjski-szampon-na-propolisie-brzozowym.html

      Usuń
    2. Np tutaj: http://naturabazar.pl/Agafii-Syberyjski-szampon-nr-2-brzozowy-propolis-550ml-p18342

      i to w całkiem fajnej cenie ♥ :)

      Usuń
  20. polecam sklep z ekologicznymi kosmetykami e-zdrowyprzedszkolak.pl. Kupiłam tutaj z tej serii parę szamponów i odżywek, są w przystępnej cenie, na pierwszy zakup dostałam 10 % zniżki. Jeśli chodzi o samo działanie kosmetyków to na moich farbowanych i zniszczonych włosach czynią cuda. Włosy są miękkie, miłe w dotyku i w końcu się nie kołtunią :) Naprawdę polecam

    OdpowiedzUsuń